Základní meditace s bílým světlem

Bílé světlo

V minulém článku jsme s vámi sdíleli několik důvodů, proč je dobré meditovat. Dneska vám přinášíme postup, jak využít základní meditaci s bílým světlem k rychlému zklidnění mysli.

Meditace s bílým světlem je dobrou průpravou k jakékoliv hlubší meditaci a působí také na okamžité zlepšení nálady. Když vám něco soustavně působí starosti, negativní emoce se můžou ukládat v různých částech těla. Potom se cítíme fyzicky těžcí a nakonec můžeme onemocnět. Jestliže jsme naopak šťastní, cítíme se lehcí. Tato meditace vás očistí od úzkostí a rozčílení.

  1. Tiše seďte, odpočívejte a zavřete oči.
  2. Několikrát se zhluboka nadechněte, oči mějte stále zavřené.
  3. Soustřeďte se na temeno své hlavy.
  4. Vyšlete myšlenku žádající o paprsek bílého světla z nebes.
  5. Vizualizujte si, jak světlo proudí do vašeho temene.
  6. Sledujte, jak bílé světlo plyne dále na vršek vaší hlavy a zevnitř ho vyplňuje.
  7. Vnímejte pocit, jak postupuje k vašemu čelu, očím a spánkům.
  8. Nechte ho zaplavit vaše lícní kosti, uši, ústa, bradu a čelisti.
  9. Všimněte si, že světlo zaplňuje celou vaši hlavu, jak zezadu, tak zepředu.
  10. Představte si, že světlo proniká po celé délce vaším krkem.
  11. Sledujte, jak plyne do obou vašich ramen.
  12. Nechte ho sestoupit do obou paží, až po konečky prstů.
  13. Nyní převezměte světlo hrudí a břichem.
  14. Vnímejte, jak vám světlo vchází do obou nohou a poté až do chodidel.
  15. Jakmile se celí zaplníte bílím světlem, propusťte ho chodidly a nechte světlo plynout do země.

Využití bílého světla zvyšuje vaší energii, která potom zlepšuje vaši náladu a umožňuje vám meditovat efektivně. A dále vám pomáhá pročistit mysl od napětí a stresu.

Zdroj: kniha Základy meditace